Datum Tijdstip Locatie Programma
Hoofdprogramma Side – event Foodmoment

Woensdag

6 Maart 2019

17.00-18.30 C1.07/C1.13 Inschrijving en kennismaking 16.45 Drankje (C1.13)
17.45 Patatje (C1.13)

Donderdag

7 Maart 2019

8.30-9.00 G1.01 Inloop en inschrijven 8:30 Koffie (G1.01)
9.00-9:10 Auditorium Welkomstwoord door dagvoorzitter Martine Witteveen
9.15-10.00 Auditorium Opening: key notes door Gerrie van Sunder (Lucrato) en Harry Romkema (Gasfabriek)
10.00-11.00 A2.08, B2.22, D3.10 Innovatiekringen
11.00-13.30 Atrium Sprint 1: Brainstorm 13.00 Juryronde sprint 1 (Atrium) 11.15  Koffie (G1.01)
12.15 – 13.00 G1.01 Lunch
13.30 -17.30 Atrium Sprint 2: Analyse 14.00 EsportseXperts: Winnen met eSports en gaming (A2.26)

14.30 Koffie (G1.01)

16.00  Workshop Data & Ethics (A2.01)
17.00  Energizer Stop, Walk & Switch (Buiten)
17.30 – 18.30 G1.01 Pizza
18.30 -21.00 Atrium Sprint 2: Analyse – Vervolg 19.00 Data-driven marketing bij PSV (A2.16) 19:30  Koffie (G1.01)
20.00  Juryronde sprint 2 (D0.29)

Vrijdag

8 Maart 2019

9.00-9.30 Atrium Opening dag 2: wakker worden met Bas Mennink – Startup Apeldoorn  

10:30 Koffie (G1.01)

9.30-12.30 Atrium Sprint 3: visualisatie 10.00 Workshop Datateam methode (A0.25)
10.00  Theaterworkshop De Lama’s (B2.06)
11.00  Theaterworkshop De Lama’s (B2.06)
11.00  Pitchtraining Bas Mennink (A2.01)
12:30 – 13:00

G1.01

Lunch
13.00-14.30 Atrium Voorbereiding pitches 13.15 Pitchtraining Bas Mennink (A2.01)
15.00-17.00

Restaurant B1.16

Pitches en afsluiting
17.00-18.00

Restaurant B1.16

Borrel

Prijzen en jury

Behalve eeuwige roem is er een aantal mooie prijzen te winnen. Het winnende team gaat er vandoor met de hoofdprijs van €1500,-. Daarnaast mag het winnende team zijn product pitchen aan het voltallige College van Burgemeester en Wethouders van Apeldoorn. Wint jouw team de tweede prijs? Dan wint je team kaarten voor TEDx Apeldoorn op 22 maart.

In totaal zijn 100 punten te verdienen, verdeeld over drie momenten in de hackathon: na de brainstormfase (15), na de analysefase (20) en bij de pitch (65). De eerste twee puntenrondes vinden plaats op donderdag en worden beoordeeld door een tussentijdse jury. De pitch vindt plaats op vrijdag en wordt onderstaande  mensen gejureerd. Bij de beoordeling wordt gekeken naar creativiteit, toepasbaarheid, relevantie en technische complexiteit. De precieze criteria worden op de hackathon bekend gemaakt.

De jury zal bestaan uit:

Nathan Stukker – wethouder Apeldoorn

“Niets belangrijker dan een goede start voor onze jeugd. En dan bedoel ik voor álle Apeldoornse jongeren, uit alle wijken en van alle schooltypes. Daar werken we hard aan in gezinsstad Apeldoorn. En een goede aansluiting tussen onderwijs, arbeidsmarkt en vaardigheden vergroot de kans op een goed vervolg. Super initiatief daarom, deze hackathon! Ik verheug me op de pitches!”

 

Ellen Marks – CvB ROC Aventus

” De verbinding tussen onderwijs en arbeidsmarkt is van cruciaal belang. Als bestuurder van Aventus hecht ik veel waarde aan het praktijkgericht opleiden van onze studenten in co-creatie met het bedrijfsleven. Een hackathon is daar een prachtig voorbeeld van en daarom investeren wij vanuit Aventus ook in deze creatieve werkvorm. Ik zie uit naar de resultaten!”

 

Floortje Hanneman – Directeur Beleid & Innovatie DUO

Door Big Data op een verantwoorde manier te gebruiken, zijn we op zoek naar indicatoren, correlaties en profielen ten behoeve van het en onderwijs domein. Tijdens deze hackathon wordt met name gekeken naar wat jongeren nodig hebben aan onderwijs en begeleiding zodat zij nu en in de toekomst kunnen aansluiting kunnen vinden op de arbeidsmarkt. Ik kijk uit naar de resultaten die uit deze hackathon zullen vloeien en zal deze nieuwe inzichten meenemen naar mijn collega’s op het Ministerie van OCW!”

Bernard Veldkamp – Hoogleraar Data Analyics Universiteit Twente

Workshops

Er wordt een aanvullend programma aangeboden met lezingen en workshops.

  • De datateam® methode
    de Universiteit Twente heeft een methode ontwikkeld om data van scholen of (jeugd)wijkteams effectief te gebruiken en zo het onderwijs of de jeugdhulp te verbeteren. In een interactieve workshop gaan we samen aan de slag met deze vernieuwende aanpak. Meer weten over de methode en de workshop? Kijk op de website. De workshop wordt gegeven door Cindy Poortman, universitair docent bij de Universiteit Twente.

Data & Ethiek

  • Ethische afwegingen spelen een steeds grotere rol bij softwareprojecten waarbij data gecombineerd worden. Dit geldt in het bijzonder als het gaat om gegevens van (groepen) mensen. Wetgeving loopt doorgaans achter op de publieke opinie over wat wenselijk is qua gebruik van deze gegevens. Ook is er meer aandacht nodig voor privacy maar ook dat is soms een lastig begrip in de praktijk.Big data, Artificial Intelligence en aanverwante technologieën bieden bijna onbegrensde mogelijkheden voor het analyseren en voorspellen van gedrag. Met deze opkomst worden steeds vaker toepassingen en besluitvorming gebaseerd op interpretatie van data. Maar hoe ‘waar’ zijn deze data? Hoe voorkomen we dat onze menselijke subjectieve vooroordelen niet worden ingebakken in technische oplossingen? En hoe kunnen data-analyses leiden tot beperking van democratie of toename van oneerlijkheid? In deze workshop zullen we diverse voorbeelden bespreken en in discussie gaan over concrete situaties. De workshop wordt gegeven door Robin Effing, Lector Digital Intelligence bij Saxion Hogeschool en docent bij de Universiteit Twente.

Even lekker los gaan en lachen. Je hoeft zelf niet grappig te zijn of goed te kunnen acteren. Op een eenvoudige, leuke en grappige manier gaan we leuke spellen doen zoals het Moordspel en de Dierenwinkel. Niks ingewikkeld maar gewoon leuk!

Ilionx zet esports & gaming in om de beste jonge IT-talenten in Nederland aan zich te binden. Door middel van een esports/gaming strategie creëert Ilionx voor zichzelf een voorkeurspositie ten opzichte van andere IT partijen en bouwt het een sterke relatie met jongeren en daarmee met potentiële werknemers. Dit doen ze door in te spelen om de Nummer 1 interesse van jongeren: Gaming.

We nemen jullie mee in de wereld van esports & gaming en welke kansen dit biedt om jongeren aan een organisatie binden met de case van ilionx als voorbeeld.

Wat is het belang van data-gedreven marketing bij PSV en hoe hebben ze de data verzameld en ingezet? Binnen dit domein ontwikkelt PSV het gebruik van data tot één van de strategische pijlers binnen de organisatie.

Door een gepersonaliseerde aanpak betrekt PSV fans nog meer bij de club en de activiteiten van de club en niet alleen tijdens en rond de wedstrijden. Dat doet PSV vooral door inzicht te krijgen in voorkeuren van jongeren om ze persoonlijk te kunnen aanspreken, loyaliteit te vergroten en de binding met de club te versterken.

Een voorbeeld: Het feit van de 100e goal van Luuk de Jong heeft bij PSV geleid tot meer dan een verdubbeling van de conversie en leverde enkele duizenden euro’s extra omzet op. Wil je weten hoe? Kom dan naar onze workshop.

Even lekker stoom afblazen en frisse lucht opsnuiven! Dat kan bij Stop, Walk & Switch. Een leuk en energiek spel waar je reflexen getraind worden. De workshop wordt gegeven door Daniël Vos, docent bij Aventus.

Altijd al willen leren hoe je een goede pitch moet geven? Dit is je kans! Bas Mennink van Startup Apeldoorn leert je alle kneepjes van het vak. Met zijn enthousiasme zorgt hij voor een interactieve en vooral ook hele leuke workshops. Leer alle tips en trics om tijdens de afsluiting op vrijdagmiddag een fantastische pitch neer te zetten en er met de hoofdprijs vandoor te gaan!

Heeft u een vraag over de hackathon?

Stuur dan een e-mail naar:
Marcel Veening
contact@coe-sti.eu